Znajdź nas na

Facebook YoutubeInstagram

NewsletterBiuletyn Informacji Publicznej

 

Wielkopolskie Samorządowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Koninie (dawny Zespół Szkół Medycznych) oferuje miejsca w internacie zlokalizowanym na ulicy Przemysłowej 4,
w pobliżu McDonald’s.

Internat ma 70 miejsc w 3 – osobowych pokojach z łazienkami. Jest obiektem monitorowanym z całodobowym dyżurem portierów. Pokoje są po całkowitym remoncie z wymianą wszystkich instalacji. Zostały wyposażone w nowe meble. Istnieje możliwość korzystania z bezprzewodowego Internetu. Do dyspozycji młodzieży są: kuchnie z lodówką, kuchenką elektryczną, czajnikiem i kuchenką mikrofalową na każdym piętrze, pralnia, pokój telewizyjny oraz świetlica, siłownia i biblioteka. Mieszkańcy internatu obowiązkowo korzystają z całodziennego wyżywienia: śniadania, dwudaniowego obiadu i kolacji.

 

 

 

 


Rekrutacja do internatu  w roku szkolnym 2021/2022 w związku z epidemią koronawirusa i wprowadzonymi ograniczeniami  przebiega w następujący sposób:

 

  • Pierwszeństwo przez cały rok mają uczniowie i słuchacze WSCKZiU.
  • Aktualni mieszkańcy internatu składają podania od 15 kwietnia do 30 kwietnia 2021 r. (decyduje kolejność zgłoszeń, brak zastrzeżeń odnośnie zachowania, terminowość opłat) w formie krótkiego  zgłoszenia zawierającego imię i nazwisko wysłanego na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.l lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia jest otrzymanie odpowiedzi od kierownika internatu.
  • Właściwe wypełnione i podpisane przez rodziców podania można będzie dostarczyć do internatu po przywróceniu zajęć szkolnych.
  • Kandydaci  do klas pierwszych składają podania w maju.  Podania złożone w terminie późniejszym rozpatrywane są w sierpniu po zakończeniu rekrutacji do WSCKZiU.
  • Podania (do pobrania na stronie internetowej www.medyk.konin.pl ) należy składać w internacie (pokój 84 lub 85), portierni lub sekretariacie szkoły w terminie do 20 sierpnia 2021 r.
  • Dodatkowe informacje można uzyskać, pisząc e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Do pobrania:


 


Pandemia koronawirusa

 


Wsparcie w samodzielnej rehabilitacji po przebyciu choroby związanej z COVID-19

   Krajowa Rada Fizjoterapii przygotowała na podstawie rekomendacji WHO wskazania dotyczące rehabilitacji oddechowej w przypadku duszności, rekonwalescencji po zakażeniu koronawirusem. Możemy je wykorzystać w przypadku choroby czy w czasie powrotu do zdrowia. Materiały "Wsparcie w samodzielnej rehabilitacji po przebyciu choroby związanej z COVID -19" można udostępnić rodzinie, znajomym, seniorom.

 


Czym jest mózg?


Jaka rolę odgrywa 1,5 kg galaretki produkującej prąd elektryczny, ukrytej pod trzema płaszczami ochronnych błon i złożonej głównie z wody (1.5 litra), białka (130 g), tłuszczu (95 g) i soli mineralnych. Odpowiedź na wiele pytań dotyczących mózgu, przekazanych w prosty i zrozumiały sposób znajdziecie  w webinarze "Czym karmić mózg" przygotowanym przez Impuls do Rozwoju z okazji Europejskiego Dnia Mózgu, który obchodzony jest 18 marca. Przygotowany materiał został udostępniony  do końca marca.
https://drive.google.com/file/d/14gB0pB4V4v1rLOK1MYjJlinDT2VmJrZu/view?usp=sharing


WODA

22 marca obchodzony jest Światowy Dzień Wody – święto ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją z 22 grudnia 1992r. Powołane zostało w czasie konferencji Szczyt Ziemi 1992 w Rio de Janeiro w Brazylii. Powodem był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej. Woda warunkuje życie na Ziemi, a w życiu codziennym oznacza też zdrowie, higienę oraz komfort. Jest w naszym ciele i otoczeniu. Płynie w rzekach i kranach naszych domów. Korzystamy z niej , czasem nie zastanawiając, że w wielu ludzie cierpią z jej braku, a przyroda umiera.  W Polsce także wyczerpują się zasoby wody, wysychają jeziora i tereny podmokłe, gorące lata powodują suszę hydrologiczną, a wybetonowane koryta rzek i nabrzeża, wycięte lasy oraz bardzo mała liczba zbiorników retencyjnych powodują, że woda spływa do morza, ponieważ nie potrafimy jej odpowiednio magazynować.  Każdy z nas może uczynić coś, co zaoszczędzi te drogocenną substancję. Pomysłów jest mnóstwo:

  1. zakręcanie wody podczas mycia zębów,
  2. zamiana kąpieli w wannie na prysznic,
  3. używanie wody z gotowania ziemniaków do podlewania roślin,
  4. zmniejszenie ilości wody używanej w spłuczkach w toalecie, tworzenie oczek wodnych i sadzenie drzew,
  5. rezygnacja z wybetonowania wszystkich rynków w Polsce,
  6. zbieranie deszczówki do podlewania roślin,
  7. montowanie na kranach perlatorów wody, które powodują napowietrzenie wody i jej oszczędzanie,
  8. uruchamianie  tylko pełnej pralki i zmywarki,
  9. naprawianie cieknących kranów.
    A Wy jakie macie pomysły na oszczędzanie wody?

E-book Woda


S E N


Przedłużający się czas pandemii u wielu ludzi powoduje kłopoty ze snem, a szczególnie z zasypianiem. Czasem kłopoty z zasypianiem to efekt przesunięcia godzin zasypiania poza 24.00, co powoduje, że nas organizm nie ma czasu na uruchomienie działań naprawczych, usuwających chore komórki. Kłopoty z zasypianiem powoduje także światło emitowane przez tablety, komórki, komputery. Powinniśmy zrezygnować z korzystania z nich dwie godziny przed snem. Przeszkodą może być ciężkostrawny posiłek przed snem, zbyt intensywne ćwiczenia fizyczne, silne wzburzenie i emocje. Niektórzy zasypiają bez problemu, ale rano wstają zmęczeni, bez sił, często z bóle głowy. Naukowcy twierdzą, że  sen to pewien,  trwający około 90 minut, cykl  składający się z kilku faz i kończący się świadomym czy nieświadomym przebudzeniem, po którym cykl zaczyna się na nowo. Jeśli nasz budzik zadzwoni na końcu cyklu po 1,5 godzinie, wstajemy wyspani i zregenerowani. Jeśli w środku cyklu, jesteśmy wściekli i zmęczeni. Powinno się spać co więcej niż 6  godzin.  Sen 7,5 godzinny jest lepszy niż 8 godzinny.  Należy pamiętać o doliczeniu czasu zasypiania, a pokój, w którym śpimy powinien być ciemny, chłodny i dobrze wywietrzony. Pomocna w zasypianiu może być lekka lektura w formie papierowej, muzyka relaksacyjna, trening rozluźniający napięte mięśnie i wiele innych sposobów, które możemy znaleźć w internecie.
Zachęcamy do obejrzenia i wysłuchania materiałów  na Youtube

Sen - czym jest i jaką pełni rolę? - Sławomir Prusakowski (audio) Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS

Jak Zadbać o Sen i Dlaczego To Ważne
   

 


D E P R E S J A

R O Z U M I E S Z - P O M A G A S Z

INFORMACJE NA TEMAT DEPRESJI

Celem kampanii społeczno-edukacyjnej dotyczącej problematyki zaburzeń depresyjnych, jest uwrażliwienie społeczeństwa na problemy związane z tą chorobą, a także wskazanie wagi jej wczesnego wykrywania i podejmowania leczenia. Objawy depresji bywają niezauważane lub lekceważone i sprowadzane do problemów z samopoczuciem i do złego nastroju. Dlatego, za cel kampanii postawiono edukację w zakresie profilaktyki i wczesnego rozpoznawania symptomów choroby. Wyjaśnienie społeczeństwu, że odpowiednio wcześnie zdiagnozowane zaburzenia mogą być skutecznie leczone, a chory może znów poczuć, że żyje.
W związku z tym, że problem ten może dotyczyć każdego, w treściach kampanii są uwzględnione potrzeby trzech grup zwiększonego ryzyka:


 

Aktywność fizyczna w czasie zawieszonych zajęć szkolnych

    Jednym ze sposobów radzenia sobie ze stresem  i podnoszenia własnej odporności  jest aktywność fizyczna.  Ograniczenie dostępności do siłowni, sal gimnastycznych i basenów,  konieczność ograniczania kontaktów społecznych, spędzanie wielu godzin przed monitorami komputerów negatywnie wpływają na naszą kondycję fizyczną i poczucie dobrostanu.  Możemy sobie pomóc wykorzystując dostępne możliwości. zapraszamy do obejrzenia filmików z propozycjami ćwiczeń.

Dzień dobry.
   W związku z zaistniałą sytuacją oraz przymusowym ograniczeniem aktywności  fizycznej chciałbym zaproponować Wam ćwiczenia, które będą redukowały niekorzystny wpływ tego zjawiska  na nasze samopoczucie oraz kondycję fizyczną. Ruch to zdrowie i każda nawet najmniejsza forma począwszy od rekreacji ruchowej a skończywszy na  treningu sportowym będzie skutecznie zaspokajała naturalną potrzebę ruchu. Chciałbym, żeby na aktywność fizyczną poświęcać dziennie około godziny. Jako inspirację przesyłam kilka linków do ćwiczeń, które samodzielne można wykonać w domu. Ćwiczenia wykonujemy we własnym tempie  , pamiętajcie wykonywać je poprawnie tak, aby nie narazić się na kontuzję. Po każdym zakończonym treningu niezbędne jest wykonanie ćwiczeń rozciągających.
  Życzę powodzenia oraz  wytrwałości :)

e-Wychowanie Fizyczne. Lekcje WF w domu:

 

 

Zdrowe żywienie 

   Zdrowe żywienie ma bardzo duże znaczenie dla zachowania dobrego samopoczucia. W czasie przymusowego ograniczenia naszej aktywności i faktem, że spędzamy dużo czasu w domu, przed komputerem i telewizorem, często okazuje się, że zmieniła się nasza waga i rozmiar odzieży. Żeby uniknąć takich sytuacji, trzeba zadbać o zbilansowaną dietę, stosować zdrowe zamienniki słodyczy, spożywać dużo produktów roślinnych, zamienić mięso na ryby, nawadniać organizm, zadbać o odpowiedni poziom mikroelementów, stosować naturalne substancje wspomagające zdrowie. Zbilansowana dieta wzmacnia nasz organizm, podnosi odporność i daje siły do pokonywania zagrażających nam patogenów. Dietoterapia jest jednym ze sposobów ochrony przed chorobami cywilizacyjnymi.

Zapraszamy do obejrzenia krótkich prezentacji o racjonalnym odżywianiu.

  • Kolorowe czasopisma, poradniki i internet są pełne informacji, w jaki sposób komponować nasze jadłospisy i jak się  zdrowo odżywiać. W tej krótkiej prezentacji znajdziecie zbiór najważniejszych  zasad  racjonalnego żywienia.

    - Zasady racjonalnego żywienia -

  • Każdy z nas ma swoje ulubione smaki, potrawy, przekąski. Jedne z nich są mniej zdrowe, inne bardziej, a niektóre najzwyczajniej szkodzą naszemu zdrowiu. czy wszystkie musli tak samo służą naszemu organizmowi?  jaki wpływ mają ciemne mąki, makarony, pieczywo?   Dlaczego warto zamienić słodzone napoje na wodę niegazowana i soki warzywne. Zobaczcie, w jaki sposób możemy zmodyfikować nasz sposób jedzenia, nie rezygnując z tego, co lubimy.

    - Zdrowe zamienniki -

  • Są wśród nas zwolennicy smażonych kotletów schabowych, pieczonego kurczaka, steku wołowego, leniwych pierogów czy kotletów z soi. A może warto zapoznać się  z zaletami ryby.

    - Ryby -

  • Kasza gryczana

- Co warto wiedzieć o kaszy gryczanej -

  •  Kuchnia Włoska

- 31 przepisów na dania kuchni włoskiej -

  • Koktaile

- Koktaile -

  • Babciny kącik kulinarny

- BABCINY KĄCIK KULINARNY -

  • Jaką czekoladę wybrać?

Czekolada

 

MITY DIETETYCZNE

FAKTY DIETETYCZNE



 

Pin It